sâmbătă, 10 septembrie 2011

Pic, pic, pic! A fost apă caldă

Pentru a doua oară în vara asta, ieșenii racordați încă la CET rămân fără apă caldă. Cauzele sunt, se pare, neplata datoriilor către furnizorul de gaz. Oricum, CET Iași e în colaps financiar, în ciuda unor subvenții primite de la bugetul consolidat. Habar n-am de ce-s insolvenți, însă pot bănui că, pe lângă facturile neîncasate, și managementul neperformant a dus la situația asta.
Eu n-am centrala termică de apartament pentru că, până acum, nu am văzut utilitatea investirii unei sume deloc neglijabile într-o centrală, în repoziționarea instalației interioare și a lucrărilor de reamenajare ulterioare acțiunii. Apa caldă era oricând la o temperatură potrivită, pentru că avem și conductă de recirculare, căldura pe timpul iernii făcea ca în apartament să fie 23-24 de grade, iar costurile erau suportabile. Până acum. În august a mai fost o situație de criză, timp în care nu s-a furnizat apă caldă vreo două săptămâni. Au primit ceva bani de la buget și au mai achitat din datorii și viața a mers înainte. Doar că a venit începutul lui septembrie și din nou CET nu a mai primit gaz și nexam apă caldă. Deja e o săptămână de când mă spăl cu apă rece sau, când nu mi-e lene, cu apă încălzită pe aragaz, și, vă spun drept, sunt la limita răbdării. Știu că legislația în vigoare nu permite furnizorilor de utilități să sisteze serviciile către utilizatorii care fac parte din asociații de proprietari, însă cred că dacă s-ar vrea, s-ar găsi soluții. Excluzând acționarea în justiție a debitorilor de către asociație, poți sista furnizarea măcar la cei care nu plătesc, sunt conștienți că nu au de unde și permit debranșarea pentru a nu le crește cuantumul datoriilor. Dar nici măcar nu se încearcă. Un exemplu elocvent sunt vecinii mei de vizavi. Familie fără copii, au 50 și ceva de ani, doar el muncește (ea nu a lucrat niciodată), care au datorii la întreținere de peste 15000 de lei. În schimb, sunt clienți fideli ai magazinului de la colțul blocului, ajutându-l pe patron să aprovizioneze cu băuturi alcoolice în ritm alert. Au fost totuși acționați în justiție, dosarul lor a fost îndreptat spre un executor judecătoresc și aici s-au oprit lucrurile. De ce? Pentru că gașca de moșnegi din asociație a făcut presiuni pentru amânarea executării, implicit a scoaterii la licitație a apartamentului, pe motiv că-i știu pe ăștia doi de 30 de ani și le este milă să-i scoată afară.
Așa că azi îi fac o vizită mamei mele, nu numai pentru ca s-o văd, ci și pentru a face o baie. Da, ea are centrală de apartament. Grele zile am ajuns!

8 comentarii :

  1. Bine te-am gasit , ieseanco! Ce sa-i faci? Asta este Romania noastra! Si eu sufar de lipsa apei calde si ma gandesc ca nu avem ce face. Tacem si rabdam ca prostii cum am facut de atata timp incoace!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, minoki, rabdam. Dar cat? Ca eu nu credeam c-o sa mai traiesc zile in care sa nu am apa calda/caldura. Imi ajunsesera anii dinainte de '89.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand stateam si eu la bloc,nu mai puteam de suparare cand se oprea apa calda (aveam si eu vecini ca ai tai).Acum m-am mutat la curte,si am scapat.

    RăspundețiȘtergere
  4. DiaMar, trebuie sa stea cineva si la bloc, nu? :D

    RăspundețiȘtergere
  5. deci, acum ai inteles utilitatea centralei de apartament. nu mai depinzi de nimeni

    RăspundețiȘtergere
  6. Am inteles-o eu de mult, insa atunci cand nu crapasera astia de la CET, nu vedeam utilitatea, cu atat mai mult cu cat cei care stau la bloc si au centrala platesc si o cota-parte din caldura care se vantura prin tevile care le trec prin casa. Si nu-i putin! Asta iarna, astia de la mine din bloc plateau in jur de 50 de lei de apartament.

    RăspundețiȘtergere
  7. Rabdare rabdare, dar de ce nu o punem de o greva mare? Sa il speriam pe domnu Nichitel chiar de ziua lui, daca ne adunam maine in fata casei lui din copou vreo 100 de insi si nu l-am mai lasa sa intre in casa cum ar fi?

    RăspundețiȘtergere
  8. @anonim: ai ratat ocazia de-a fi erou, pentru ca ziua lui Nichita e pe 15 :D

    RăspundețiȘtergere