joi, 30 mai 2013

Femeia albă pe bicicletă verde de Monique Roffey

Am comandat cartea asta la recomandarea lui Ladybug şi nu regret. Au fost ceva peripeţii pentru că în urma comenzii la elefant.ro, am primit un exemplar defect, respectiv cu un fascicul de vreo 17 pagini lipsă, înlocuit de un altul dublat.  Când am ajuns la pagina 288 am remarcat defectul de legare şi am sesizat la elefant.ro acest fapt. A doua zi mi-au trimis curierul cu un alt exemplar (perfect de astă dată!), căruia i-am predat exemplarul defect. Aşa că, elefant.ro are din partea mea nota 10+ !

"În fiecare după-amiază, pe la patru, iguana cădea din cocotier. Poc!"
Interesantă prima frază, nu-i așa?

La prima vedere, aceasta este povestea lui Sabine și a lui George, care se îndrăgostesc, se căsătoresc, se mută în Trinidad în 1956 pentru 3 ani, și rămân pentru cel puțin 50 de ani. Sabine urăște Trinidad. George îl iubește, iar asta e, de fapt, esența poveştii. De menţionat faptul că,  în 1956 Trinidad este pe cale să-şi obţină independența, și că Sabine și George sunt europeni într-o țară care a trăit sub ocupaţie europeană pentru o mare parte a istoriei sale. "Massa" Master (stăpân) în dialectul trinidadian este leit-motivul urii faţă de străini.

La asta adaug că mai este vorba despre cultură, credințe, politică, iubire, dragoste, indivizi, iguane, cocotieri... Şi clasă, și bogăție și oportunităţi și educație şi sărăcie. Este, de asemenea, o poveste de dragoste minunată despre o femeie albă pe o bicicletă verde, într-o națiune caraibiană la răscruce de drumuri.

Aceasta este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am citit vreodată.

Dacă vreţi s-o cumpăraţi, o găsiţi aici cu reducere.

10 comentarii :

  1. Am citit si eu cartea vara trecuta si mi-a placut foarte mult. Au abordat un subiect foarte interesant. Imi pare rau ca n-am apucat atunci sa scriu pe blog. Acum e cam tarziu, ca am uitat din detalii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum o sa-i vina vremea candva sa o recitesti, nu?

      Ștergere
  2. vreau si eu o bicicleta verde :)

    RăspundețiȘtergere
  3. *hihi* ma bucur ca ti-a placut :) eu o s-o mai citesc de cel putin cateva ori in viata asta, e cel putin geniala <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca si eu am s-o recitesc pentru ca, uneori m-am grabit si am trecut prea repede peste niste pasaje si parca nu le-am inteles asa bine.

      Ștergere
  4. Hmmm...eu as vrea si cartea, si bicicleta verde! :D Am invatat si eu acum, mare, sa merg pe bicicleta. Tarziu, dar e bine si acum, e o relaxare incredibila!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pot inchipui ca e o relaxare, insa nu reusesc sa ma vad "biciclind"

      Ștergere