duminică, 19 iunie 2016

Creta, iunie 2016

Gata, s-a terminat și vacanța asta :(
A fost bine, ba chiar uneori, foarte bine. Și anul ăsta am găsit o ofertă foarte bună pe site-ul celor de la Tez-Tour și, pentru ridicola sumă de 218 euro de persoană, am călătorit de la București la Heraklion și retur cu avionul și am stat 7 nopți la Michalis Apartments în Hersonissos.

vedere din balconul apartamentului
Pentru că alături de noi a fost și prietena mea, Lușa, anul ăsta am luat un apartament cu două dormitoare.
Ne-am plimbat mult pentru că am închiriat o mașină pe toată durata sejurului. Singurul loc pe care soțul meu ținea să-l vadă, însă e tare departe de Hersonissos și am zis pas, e Chania.
În rest, am bifat Agios Nicolaos de vreo două ori

Agios Nicolaos

și am și făcut plajă acolo pe o mică "limbă" de nisip pe care am folosit-o doar noi și un cuplu de suedezi care au discutat cu soțul meu despre fotbal (ce altceva, nu? :D) , Ierapetra, cel mai sudic oraș european, oraș care ne-a plăcut, deși era foarte cald și plimbarea a fost un chin. Ne-am îndreptat spre plajă și ne-am bălăcit pe îndelete pentru că apa era foarte caldă. Închipuiți-vă că între țărmul sudic al Cretei, în speță Ierapetra, și cel nordic al Africii (Libia,mai exact) sunt doar vreo patru sute și ceva de km. Mai corect ar fi să vă zic în mile marine, însă nu mă pricep.
Apoi, duminică am fost la Rethimnon, oraș-stațiune care m-a cam dezamăgit.

Piața centrală din Rethimnon

Ultima zi am dedicat-o capitalei insulei, Heraklion, unde noi mai fusesem, însă Lușa nu.

biserica Sf. Tit din Heraklion

Din peregrinările noastre, poze cu marea incredibil de frumoasă

Una dintre marinele din Agios Nicolaos

Am fost și suporteri la primul meci al echipei României (cel cu Franța) la Campionatul european de fotbal

Cât am stat acolo, după plimbarea de seară, noi. fetele. ne delectam cu un pahar de vin, musai cretan :)

Cea mai bună băutură, însă, a fost granita. Răcoritoare, gustoasă și mult superioară calitativ celei pe care o găsim uneori în România. La noi, se pare, că nu știu s-o prepare, atâta timp cât gheața rămâne albă în pahar și tot ce bei e doar siropul. Acolo, siropul în sine e înghețat, așa că bei până la ultima picătură :)

Din bucătăria zonei, am încercat doar musacaua care e grozav de gustoasă

Cea mai bună musaca la Mezes by Alex & Christine în Koutouloufari
 baclavaua,
o baclava so-so la care s-a adăugat aiurea frișcă :(
 și pita chicken gyros de la Mc Delly's, cel mai bun dintre toate cele mâncate vreodată

Uitam de o mâncare numită ghiveci, însă e cu totul altceva decât ghiveciul nostru de legume.
E făcută din carne de vită și niște paste micuțe care arată cu boabele de orez ceva mai mari, totul gătit în sos de roșii și acoperit cu o crustă de brânză.

La Mc Delly's făceau și o pizza foarte bună, din care ne-am înfruptat de vreo două ori, deși nu-i fel specific grecesc

Cât am stat acolo am suferit toate trei fetele din grup (pe lângă noi, a mers și o familie de amici) de un disconfort ocular teribil. Ne usturau ochii mai tot timpul, deși am purtat ochelari de soare cu protecție de nivel 3. Din când în când căutam un loc umbros, să ne odihnim un pic ochii. Lumina albă  a soarelui, extrem de puternică, a venit de hac ochilor noștri.
Pun și două selfie-uri pentru că, din păcate, din toate cele făcute de toată lumea, sunt cam singurele poze în care arăt uman :P

La Loggia venețiană, loc în care sunt acum birourile  primăriei Heraklion, unde frecau menta cu spor niște dudui,
cam ca la noi - parol, am stat și le-am observat :)))

într-un parc micuț în Agios Nicolaos

A trecut tare repede, așa că deja facem planuri pentru septembrie când am vrea să mergem in Zakynthos. Sper să ne iasă pasiența! :)

de pe terasa Mc Delly's, în ultima seară

În zilele următoare vreau să scriu tradiționalul articol despre revistele grecești cu cadou, pentru că și de data asta am avut de unde alege.