miercuri, 13 august 2014

Vacanța 2014, Tolo - Grecia

Dau un nou semn de viață de care nu știu cât vă mai pasă, atâta timp cât ați tot așteptat să mai scriu și n-am făcut-o. Mai am doar câteva zile și vacanța mea de anul ăsta ia sfârșit și, deși am tot zis ca poate având mai mult timp liber am să scriu mai mult, iată că se termină și eu am tot fost într-un fel de silenzio stampa. Vă sunt datoare cu impresii de călătorie din Grecia și sper să reușesc să vă spun cum a fost, chiar dacă nu într-un singur articol.
Am plecat spre București duminică dimineață, pe 27 iulie, pe la 4 jumătate, plini de elan, elan ce ne-a fost spulberat înainte de Vaslui, când, din niște buruieni înalte cât un stat de om au ieșit doi câini alergând și pe cel de-al doilea l-am "prins" :( Din fericire n-a murit, pentru că după cele câteva tumbe pe care le-a făcut din impact, s-a ridicat și a rupt-o la fugă. Mașina, în schimb, a avut un pic de suferit (plăcuța de înmatriculare de pe față a zburat și dusă a fost, spoilerul rupt, radiatorul înfundat etc.). Am petrecut 2 ore la poliția județului din Vaslui pentru acea adeverință care să ateste că n-am lovit un om/alt vehicul și care ajută la decontarea reparațiilor pe CASCO, timp în care eram cvasiconvinși că nu vom mai ajunge la timp la București pentru a prinde autocarul.
Totuși, Doamne-Doamne a ținut cu noi și am ajuns fără probleme la București, chiar cu vreo 2 ore înainte de ora de plecare.
Drumul spre Tolo a fost destul de greu, ținând cont că am mers 22 de ore, cu pauzele de rigoare. Totuși a meritat!
Hotelul la care am stat, Heliotopos Apartments, este un loc de cazare foarte bun, curat, cu piscina aflată pe acoperiș, de unde vederea e absolut superbă.

vedere din balconul camerei
la piscină

vedere de pe acoperiș
în balcon, fotografiată de la piscină :p

Ce nu m-a încântat au fost plajele, extrem de înguste și, pe alocuri, ocupate de mese ale restaurantelor din zonă.

în timpul fluxului, fâșia era complet acoperită de apa mării
Asta ne-a obligat să căutăm locuri mai bune și, după multiple încercări, am găsit.
În seara zilei în care am ajuns la Tolo, ne-am înscris la o scurtă croazieră numită "Nafplio by night", care cuprinde pe lângă navigarea spre Nafplio și înapoi la Tolo și câteva ore în care se poate vizita centrul istoric al vechiului oraș din Peloponez, fostă capitală a Greciei.

pe vasul Mantalena

insula Bourtzi și fortificația omonimă
la plimbare, pe străzile luminate frumos și pavate cu granit ale orașului Nafplio

Ce m-a frapat de-a lungul întregii vacanțe a fost faptul că mai toate restaurantele, tavernele, pub-urile erau pline de clienți până târziu, spre dimineață, și nu de turiști, ci de vorbitori de greacă, asta în contextul în care se tot bate monedă pe faptul că grecii o duc tare greu, drept pentru care au tot primit ajutoare de la UE și de la Germania.

De altfel, am și auzit o glumă pe tema asta care spunea că-s terasele pline de clienți pentru că, probabil, au primit o nouă tranșă din ajutorul acordat de madam Merkel :D
Seara s-a încheiat pe la 12 și ceva, odată cu întoarcerea la Tolo, unde am dormit neîntorși, ca după un drum așa de lung.
Într-un articol pe care sper să-l postez mâine, vă arăt plajele descoperite și vă povestesc de aventura "singură, la pas prin Atena" :)
Să aveți o seară frumoasă, dacă e posibil, fără caniculă! :-*

6 comentarii :

1. Ce fain, Miki! :)

Sper să ne spui multe despre Atena că n-am fost încă pe acolo. :D

1. sunteti servita, domnisoara! :)

2. Mersi, o să am grijă să nu merg prin moluri, ci pe strada Ermou. :D

3. Legu, cica au si un mol misto, da' era departe de traseul meu :p

2. Grecia a fost printre preferatele mele din tot ce am vizitat!
    Foarte frumoase imagini si o cazare destul de eleganta as zice.
    Apropos de criza de la ei: cand au fost revoltele pe strada in Atena, la Parlamentul lor (unde se schimba garda) si prezentau situatii de genul: ca nu se mai poate, ca sint in criza, ca au nevoie de ajutoare....la doar 2 strazi mai departe lumea statea linistita in taverne. Si reporterul a intervievat nu turisti, ci localnici. Deci, adevarul e undeva pe la mijloc, ca de obicei.
    Oricum despre tara lor am numai cuvinte de lauda, m-am simtit ca acasa.
    Asteptam noi poze si barfe, ce ti-a placut, ce nu, cu ce ne poti face invidiosi...numai asa putin.:p

1. In mod cert le-au scazut unora veniturile, insa nu tuturor. Am fost uimita sa aud ca la ei, inainte de a cere ajutoare din cauza crizei si a le impune UE noi reguli, femeilor casnice, care nu au lucrat undeva nici o zi, la implinirea varstei de pensionare li se acorda pensia minima. Deci nema contributie, insa pensie da. Pai, si cum sa nu fie in colaps?