duminică, 20 septembrie 2015

A doua vacanță în Grecia

Scriu rar, prost și puțin, dar, na, asta-s eu, o leneșă :D
De la precedentul articol, am mai fost într-o vacanță, Dacă în mai am fost pentru prima dată în Creta, acum m-am reîntors, după 2 ani, la Roda, în Corfu.
Vara asta am tot fost la diverse mări. Ba la Egee/Mediterană, ba la cea Neagră și acum, la Ionică. Recunosc că, în sfârșit, acum că vine toamna, nu mai am regrete pe motiv că nu mi-am luat doza optimă de mare, așa cum mi se-ntâmpla în fiecare an.
Am stat la același hotel din Roda ca și acum doi ani, de data asta, însă, găsind locația ceva mai puțin confortabilă/curată/atrăgătoare. Dar asta e!  Din fericire, am fost singurii români din tot hotelul (v-am mai spus că nu mă dau în vânt după locuri, hoteluri etc. unde sunt români puzderie, nu?), am avut majoritatea vecinilor scoțieni, oameni cu mult bun simț, și doar două familii de needucați cehi nevorbitori de engleză, care, din fericire, au plecat după vreo două zile.
Când am ajuns era soare și extrem de cald, pentru ca în următoarele două zile să treacă o furtună teribilă peste insulă, furtună care ne-a prins undeva în Acharavi (un orășel alăturat Rodei) și cum autobuz nu mai aveam decât peste vreo 2 ore, am înfruntat ploaia torențială mergând pe jos cca. 4 km până la hotelul nostru :)

Vineri, cum a trecut furtuna, ne-am plimbat toată ziua prin capitala insulei, Corfu Town, mai ales că era ziua de naștere a soțului și ne propusesem să vedem locuri deosebite. Și am văzut. Orașul în sine este interesant, asta dacă vă plac orașele vechi. Parte din el a fost construit de venețieni în perioada cât au stăpânit insula. În schimb, orașul avea străzile pline de gunoaie, spațiile verzi neîngrijite, băncile din parc rupte etc.

orașul vechi văzut de pe înălțimile fortăreței noi

Fortăreața veche din Corfu Town și una din marinele orașului

un selfie cu vedere spre portul comercial
 Următoarele zile le-am petrecut exclusiv la Roda, făcând plajă, plimbându-ne pe faleză, minunându-ne că în continuare magazinele lor sunt pline de produse contrafăcute (curele/genți inscripționate Armani/Calvin Klein/Versace/Michael Kors, parfumuri Dior, Armani etc.), deși legislația europeană este foarte clară în privința introducerii în spațiul comunitar și, mai ales, a comercializării acestui gen de produse. Dar cum  pe ei i-a durut dintotdeauna fix "la 100 de metri în fața Acropolelor" de toate recomandările, și chiar de directivele U.E., fac doar așa cum vor.
La restaurant nu am primit niciodata bon fiscal, iar la magazine uneori da, cel mai adesea, ba. Năravul din fire nu se lecuiește cu una, cu două.

apus de soare la Roda, Corfu

plaja din Roda

una din terasele nou deschise in Roda, pe malul mării <3

un velier, pe mare
Am găsit Grecia, în general, și Corfu, în special, plină de oameni nervoși, lipsiți amabilitate, prost îmbrăcați (nu că aș fi remarcat vreo eleganță deosebită în trecut, dar acum erau chiar rufoși!), prețuri mai mari atât la transport, cât și la alimente, băuturi, străzi foarte murdare și indolență, multă indolență peste tot.
Cele 8 zile au trecut destul de repede, așa că miercuri, după 29 de ore de mers cu autocarul, am ajuns acasă, la Iași. Și m-am bucurat că m-am întors cu bine.
A fost frumos că am văzut marea, că am făcut plajă vreo 4 zile, însă nu m-am mai bucurat ca în alte ocazii că sunt în vacanță în Grecia.
Am făcut și câteva cumpărături pe care am să vi le arăt într-un alt articol, zilele astea.

14 comentarii :

1. Si eu mi-am dorit sa ajung vara asta, pana la urma nu am reusit dar imi pare rau sa citesc ca nu ti-a placut asa mult. Poate imi aleg alta destinatie pentru vara viitoare :D

1. Cred ca solutia e sa nu merg de doua ori in acelasi loc, mai ales daca prima data mi-a placut :)

2. grecii nu au nicio treaba , asa cum ai spus. nu am fost in corfu,nu ma atrage. mi-a placut tare mult thassos,e aproape si foarte frumos.

1. Da, Stella, am auzit ca e frumos in Thassos, insa toamna nu prea mai e de mers acolo, pentru ca e deja frig, mai ales seara.

3. ai facut o groaza de plaja, chiar te invidiez!
    pe bune, ca eu am facut doar una...de tot rasul, nu? :)))

1. Coco, altceva nu prea aveam ce sa fac acolo. De vazut in zona nu prea ai ce vedea, iar de trambalat cu autobuzul pana prin alte locuri, chiar n-am avut chef de data asta. Doar Corfu Town am zis ca merita un drum de o ora dus, o ora intors.

4. draga mea, se zice putin si bun :)! splendide fotografiile, mi-ai adus miros de mare in nari! noi vara asta n-am pus piciorul pe niciun mal si in niciun val, dar asta e. ma bucur ca tu ti-ai luat doza optima de sare anul asta :))!

1. Zazu, parca suport mai usor gandul ca vine toamna rece cu ploii, frunze cazute... stii tu, depresie de toamna

5. intradevar sunt destinatii in Grecia unde nu prea ai ce face, dar totusi marea este minunata! O limpezime si o culoare....

1. oriunde in lumea asta e ceva de vazut, de explorat, numai sa vrei :)

6. Luiza, pentru iunie am luat deja bilete pentru Creta si ne gandim serios la Rodos (Faliraki) de pe 9 septembrie, sa fim acolo de ziua sotului, ca anul trecut in Corfu :)
    Ofertele sunt foarte bune si daca as avea mai mult concediu si n-ar fi drumul istovitor de la Iasi la Bucuresti si retur (de unde avem charterul) as tot pleca. Imi propusesem Zakynthos in mai, cu autocarul (e mult mai ieftin), insa din cauza grevelor din ultima vreme din Grecia, cu blocarea vamilor/drumurilor, am renuntat

7. Am auzit de plaja asta, insa pe mine ma tenta Tsilivi, Hotel Daisy :)
    P.S. trimite-mi un e-mail la mikisplayground at gmail.com pentru ca pe blog nu ai trecuta nici o adresa de e-mail :)

8. Nici eu nu inteleg de ce. E drept ca nu ma incanta sa fiu inconjurata de turisti romani prost educati (si nu-s putini), insa sa intalnesti o romanca care locuieste in locul unde-ti faci vacanta si sa-ti dea niste ponturi de restaurante, magazine etc. mi s-ar parea grozav. In Corfu, la Roda, este o doamna nu tocmai tanara, Rodica, casatorita cu un grec, care are un magazin cu de toate in preajma hotelului Valentinos si locuieste in imediata apropiere, insa e totdeauna extrem de morocanoasa si nu vorbeste romaneste cu clientii mai deloc :(