joi, 17 ianuarie 2013

Ce-am mai citit, ce-am mai vizionat...

Alaltăseară am terminat o carte pe care o aveam de ceva timp, dar nu-i venise rândul. E vorba de Jurnalul unui scandal de Zoe Heller.


Pe scurt, e povestea relației  bolnăvicioase dintre o profesoară de 42 de ani, căsătorită și mamă a doi copii, și un elev de 16. Nu cu mult timp în urmă am declarat pe un blog că, eu nu am putut citi Lolita până la final, pentru că pur și simplu mi s-a părut a fi un elogiu adus pedofiliei. Ei, iată că același lucru l-am simțit și față de acest roman, pe care totuși l-am termina, deși în cazul acestuia eram de-a dreptul revoltată de tăcerea complice a povestitoarei, o profesoară mai în vârstă, colegă a eroinei principale. Aflu că există și un film cu Judy Dench și Cate Blanchett, însă nu știu dacă vreau să-l văd, tocmai din motivul expus mai sus.
De văzut, am tot văzut seriale, dintre care se evidențiază clar Downton Abbey. E pur și simplu minunat și, mai mult decât atât, da dependență!

14 comentarii :

  1. trebuie sa recunosc ca am citit pana la capat Lolita si mi s-a parut ok, si cat si un film tot in genul acestuia pe care il spui tu, numai ca povestea era invers, adica ea nu stia sa citeasca si sa scrie iar el, de 16 ani a invatat-o in schimbul altor lucruri.Nu mai stiu cum se numea dar juca daca nu ma insel tipa din Titanic.Of, am memorie proasta dar a fost super filmul..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E normal ca altora sa placa Lolita, ca doar e considerata o capodopera a lui Nabokov, insa mie din pacate nu ca nu mi-a placut, ci mi-a displacut profund. Cand descria felul in care el o urmarea pe fetita, cum ii privea picioarele etc. simteam ca mi se face rau de la stomac.

      Ștergere
    2. E vrona de "Cititorul" probabil, facut dupa o carte scrisa de Bernard Schlink.
      LE: Vad ca l-ai gasi pana la urma. :)

      Ștergere
    3. "vorba" (scuze, is cam chioara! :D)

      Ștergere
    4. In weekendul asta incerc sa vad filmul, ca l-am gasit pe un site :D

      Ștergere
  2. The Reader ii zice filmului, am gugalit pana am aflat:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah,. dacă îți place Downton Abbey trebuie neapărat să cauți The Paradise!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Monica, din pacate nu l-am gasit inca nicaieri. Pe un site aparent in engleza, insa nu se incarca deloc. Si oricum daca nu are subtitrare macar in englez,a nu cred ca-l pot urmari, pentru ca engleza british imi ucide atat scarita si ciocanelul, cat si trompa lui Eustache :p

      Ștergere
  4. as citi-o, dar n-am gasit-o online :(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trimite-mi un email cu adresa ta si ti-o trimit cat de repede pot.

      Ștergere
    2. iooooi! n-am vazut acest mesaj. in primul rand ca nu ma asteptam la asemenea gest.

      da' stii ca eu sunt genul acela care se simte, adica nu vreau sa para ca profit..

      Ștergere
    3. Stai linistita, ca ti-o dau din toata inima. Astept e-mail :-*

      Ștergere
    4. ti-am trimis mail. multumesc :*

      Ștergere